Site Meter

onsdag 30 maj 2007

Inte idag heller....

Ingen flygning idag heller. När jag tittar ut genom fönstret ser jag låga gråa moln, vilket inte går att flyga i. Väder-rapporten (METAR) från Bromma ser ut så här:

ESSB 301220Z 06008KT 020V080 9999 BKN009 16/13 Q1006=
För er som inte är flyg-nördar kan jag berätta att detta bland annat betyder (tror jag) molnbas på 900 fot vilket är för lite för att flyga VFR.

Jag får väl bita i det sura äpplet och vänja mig vid att flygningar blir inställda pga väder, men det känns tråkigt ändå...

Nästa tillgängliga tid som passade både mitt och A:s schema är nästa fredag, dvs den 8/6. Då blir det nästan en månad sedan jag flög senast. Hoppas den flygningen blir av...

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det frustrerande att vara markbunden! Samma sak för min del idag - låg molnbas och duggregn (stratusmoln). Hade jag haft flygtid en timme senare hade det däremot gått bra...