Site Meter

torsdag 24 maj 2007

Ingen flygning idag

Tyvärr blev det ingen flygning idag. Jag hade verkligen sett fram mot det när det var ca 2 veckor sedan sist. Det hade kanske varit lite väl blåsigt för första lektionen med start & landning, men det var andra skäl som ställde in flygningen... Nu har jag istället bokat nästa onsdag 30/5.

Under tiden har jag läst en del i de teori-böcker jag fått. I ett tidigare inlägg klagade jag på boken i ämnet Flygningens grundprinciper. När jag kom till meterologi-boken blev jag dock glatt överraskad. Jag tyckte den var mycket bra, pedagogiskt upplagd med tydliga figurer och en bra berättelse som flöt genom hela boken. Jag upptäckte också att författaren till denna bok är samma person som jag kommer att få som meterologi-lärare på flygteoriskolan, så det bådar ju gott.

Inga kommentarer: