Site Meter

fredag 29 juni 2007

3:e gången gillt?

Det blev inte någon flygning idag heller. Det var tredje försöket denna vecka, men alla blev inställda. Jag kan inte säga annat att det flygmässigt varit en frustrerande vecka.

I förra inlägget listade jag massa orsaker för varför det inte blir någon flygning. Idag lyckades jag faktiskt pricka in 3 av dessa. För det första hade A missat min bokning och var inte på klubben när jag kom dit. För det andra var flygplanet inte flygbart eftersom det hade gått för många timmar sedan senaste service och väntar på nästa. Detta kunde man dock ha åtgärdat eftersom det fanns andra flygplan tillgängliga. För det tredje var vädret marginellt. Det var 1800 fots molnbas vilket i och för sig är lagligt tillåtet (såvitt jag förstår) för VFR-flygning men nog var i minsta laget (och när jag skriver detta så skiner förstås solen...). Dessutom gick ju börsen ned idag så den orsaken var också uppfylld....

Eftersom A nu skall ha semester så får jag byta lärare åtminstone för ett tag. Jag fick tag på min nya lärare M och lyckades boka en tid till nästa fredag. Tiden fram till dess kommer jag att spendera på havet så jag hade ändå inte hunnit flyga tidigare än så.

Inga kommentarer: