Site Meter

onsdag 25 april 2007

Varför skall man blogga om detta då

Som jag har skrivit så har jag bestämt mig för att lära mig flyga, men varför skall jag skriva i en blogg om det då?

Jag ser flera olika skäl. För det första tror jag att själva skrivandet blir ett bra sätt för mig att gå igenom de erfarenheter jag gjort på flyglektioner och teoripass. Vad jag förstår brukar många flyglärare rekommendera att man för någon sorts dagbok under utbildningen så att man reflekterar över vad man lärt sig. På detta sätt internaliseras kunskaperna snabbare och bättre. Eftersom varje lektion kostar en del pengar så är det ju bra om man kan undvika att gå igenom samma saker flera gånger.

För det andra har jag haft stor glädje/nytta av att läsa andra flyg-bloggar som berättar om andra personers erfarenheter när de skaffade sina certifikat. Jag har läst "Pilot in training", "Rob's flying blog", "Lindbergh" och "Tupplur". De ger 4 olika bilder av processen att ta ett certifikat. Jag känner att jag har haft nytta av dessa, så då kan jag väl ge tillbaka genom att skriva en egen blogg.

För det tredje så ser jag att detta kan vara ett sätt att lära känna andra flygare/flygelever. Kommentera gärna mina inlägg!!

För det fjärde har jag funderat ett tag på att skapa en egen blogg. Detta kan vara ett bra tillfälle...

Inga kommentarer: