Site Meter

tisdag 13 maj 2008

Johannisberg och Eskilstuna

Det började klia i fingrarna och vädret var fantastiskt så det var dags att flyga igen. Jag hade bokat GPN hela kvällen och började fundera på vad jag skulle göra. Hmm, jag har några timmar på mig... Vill inte åka för långt... Finns det några flygfält på lagom avstånd där jag inte landat ännu? Jodå, Johannisberg har jag faktist aldrig varit på, det blir bra. Och när jag ändå är i närheten kan jag ta några varv i Eskilstuna där jag gjorde min första EK-flygning i somras.

Sagt och gjort....

Flygningen var fantastisk i skymningsljuset och det känns som att jag börjar få bra rutin på det mesta. Det enda lilla missödet var när jag skulle parkera på Johannisberg (jag tänkte hälsa på i klubbstugan och ta lite fika). Jag förstod först inte var de ville att jag skulle parkera och när jag bestämt mig för en plats hamnade ena vingspetsen väl nära en skylt som jag var tvungen att passera. Men allt gick bra.

Inga kommentarer: