Site Meter

måndag 7 januari 2008

Alla skolprov klara

Ikväll skrev jag de sista skolproven i teorikursen, alltså i ämnena Air Law, Operational Procedures, Flight Planning & Performance samt Human Performance.

Alla proven gick bra, även om jag hade en del fel. På några fel hade jag först svarat rätt, men sedan börjat tänka för mycket och därför ändrat till ett felaktigt alternativ. Lärdom: Tänk inte så mycket :-)

I morgon är det avslutning av teorikursen och sedan skall jag försöka få in de skarpa luftisproven inom kort, förhoppningsvis på torsdag. Därefter är hela teorin klar !!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, själv är jag nybliven medlem (relativt i alla fall,har inte flugit något än) med PPL sedan tidigare. Kan du rekommendera någon lärare att göra checkout + inflygningpå PA28 med?